مراحل ثبت برند و لوگو


کلیه امور مرتبط با ثبت برند و لوگو (علامت تجاری ) بصورت آنلاین و اینترنتی انجام میشود .

اولین اقدام جهت ثبت برند،انتخاب طرحی مناسب برای آن میباشد. بعدازطراحی برندمورد نظرجهت ثبت آن بایدبه 

سامانه  ثبت علائم تجاری مراجعه کرده و بعد از تعیین نوع برند (حقیقی یا حقوقی ) اقدام به ثبت آن نمایند.

بعد از تکمیل اظهارنامه مربوط به ثبت علامت ، نوبت به بررسی اظهارنامه توسط کارشناسان بخش های مختلف اداره 

ثبت علائم  تجاری میرسد

دراین قسمت کارشناسان کارتابلهای مختلف درابتدا به بررسی اظهارنامه ومدارک ارسالی میپردازندودرصورت مشاهده 

نقص درمدارک ارسالی ، نواقص را از طریق همان سامانه اعلام مینمایند بعد از آن کارشناسان به بررسی ظاهر و محتوای

 علامت ارسالی میپردازند تا در صورت عدم تطابق با قوانین مربوط به ثبت علائم تجاری موارد را به متقاضی اعلام نمایند 

اقدام بعدی کارشناسان مقایسه برند ارسالی بابرندهای ثبت شده ی قبلی میباشدتادرصورت وجود تشابه باآنها بمنظور

  رعایت حقوق مادی و معنوی آن اشخاص ، مانع از ثبت علامت مشابه جدید شوند
 
مدت زمانی که اظهارنامه جهت بررسی در کارتابل کارشناسان قرار میگیرد بر اساس تعداد درخواست ها  و پرونده هایی

 که  در نوبت بررسی میباشند ، محاسبه میشود

بعد از گذراندن مراحل فوق الذکر در صورت عدم وجود مشکلی بر حسب موارد بالا ، اظهارنامه مورد نظر جهت چاپ و 

آگهی به  روزنامه رسمی ارسال میشود و اگر بعد از گذشت زمانی حدود 30 روز کاری اعتراضی جهت ثبت

 علامت ارسالی اعلام نشد ،  آگهی جهت چاپ دوم به روزنامه رسمی ارسال میگردد وبعد از گذشت زمان مقرر و 

عدم اعتراض اشخاص حقیقی و حقوقی  دیگر ، نوبت به صدور گواهی 10 ساله برند مورد نظر  میرسد

لازم بذکرمیباشدکه شماعزیزان میتوانیدبرای کسب خدمات واطلاعات بیشتروهمچنین دریافت مشاوره رایگان دراین مورد

(ودیگرامورمرتبط باشرکت ها)با همکاران مادرثبت شرکت ساحل تماس حاصل فرمایید


                             http://www.tadbirmoshaveran.com/ 



 

طرح و رنگ قالب

انتخاب کنید