

مدارک و مراحل انحلال شرکت
شرکت ها بعد ازتاسیس ممکن است به دلیل ورشسکستگی و یاعوامل دیگر نیازبه اعلام اتمام فعالیت خود راداشته
باشند . اتمام فعالیت شرکت ها باید به اداره ثبت شرکت ها و اداره دارایی اعلام گردد به فرآیند اعلام اتمام فعالیت
شرکت ، انحلال میگویند
انحلال شرکت ها در ابتدا باید با تنظیم صورتجلسه ای به اداره ثبت شرکت ها اعلام گردد. و از آنجایی که بعد از اعلام
انحلال دیگرمدیران دیگر سمتی در شرکت ندارند. باید فردی را برای انجام امور انحلال و تسویه حساب های مالی
تعیین نماینند که به این شخص مدیر تصفیه میگویند و آن را از طریق صورتجلسه درخواست انحلال به اداره ثبت
شرکت ها معرفی مینمایند .
بعد از صدورآگهی انحلال توسط اداره ثبت شرکتها ،مدیرتصفیه باید بهمراه کلیه اوراق شرکت وکلیه روزنامه های رسمی
مربوط به تاسیس ودرصورت وجود،تغییرات شرکت،به اداره دارایی مراجعه کرده واداره دارایی راازتصمیم خود مطلع
گرداند و مدارک مورد نیاز جهت بررسی اوضاع مالیاتی شرکت را تسلیم اداره مالیاتی نمایند .
برای انحلال شرکت کلیه اعضا باید ذیل صورتجلسه درخواست را امضا نمایند.
جهت تنظیم صورتجلسه انحلال شرکت مدارک ذیل موردنیاز میباشند
1.معرفی شخصی به عنوان مدیر تصفیه شرکت
2. فتوکپی شناسنامه و کارت ملی سهامداران و مدیر تصفیه
3.اعلام آدرس و کدپستی محل تصفیه
لازم بذکرمیباشدکه شماعزیزان میتوانیدبرای کسب خدمات واطلاعات بیشتروهمچنین دریافت مشاوره رایگان دراین مورد
(ودیگرامورمرتبط باشرکت ها)با همکاران مادرثبت شرکت ساحل تماس حاصل فرمایید
http://www.tadbirmoshaveran.com/