اشخاص حقیقی و حقوقی باید در نظر داشته باشند که جهت ثبت رویداد های مالی خود نیاز به دفاتر مالیاتی دارند که با
توجه به فعالیتشان در طی سال مالی باید به تحریر آن بپردازند تا در زمان مقرر به اداره دارایی ارائه نمایند.
نکاتی قابل اهمیت در خصوص دفاتر مالیاتی:
1.اشخاص در پایان هرسال موظف به دریافت دفاتر مالی سال آینده میباشند.
2.اشخاص حقوقی بایدتوجه داشته باشند که فعالیت یاعدم فعالیت آنها دراخذ دفاتر مالی تاثیری ندارد وهرساله موظف
به دریافت دفاتر میباشند مگر اینکه شرکت بطور کلی منحل اعلام گردد
3.
در خصوص اشخاص حقوقی از آنجایی که دفاتر بعد از پلمپ به آدرسی که در سامانه ثبت شرکت ها به ثبت رسیده
است
ارسال میگردد، لذااز دقیق بودن آدرس باید اطمینان حاصل نمایید و در صورتی که آدرس شرکت تغییر یافته و یا
دارای کدپستی معتبری نمیباشد قبل از اقدام به درخواست دفاتر باید اقدام به تغییر آدرس شرکت نمود
4.دفاتر هر سال مالی صرفا برای همان سال مالی دارای اعتبار میباشد و حتی در صورتی که در آن سال مالی دفاتر خالی و
بدون تحریر باقی ماند نمیتوان از آن برای سال آتی و یا صورتهای مالی سال گذشته استفاده نمود
5. در صورتی که اشخاص در زمان مقرر اقدام به اخذ دفاتر سال مالی جاری خود ننمایند و در طی آن سال اقدام نمایند ،
تاریخ ثبت درخواست ازابتدای سال برای آنها محاسبه نشده ومتناسب تاریخ درخواست،دفاترآن سال رادریافت مینمایند.
6.ازآنجایی که پرداخت هزینه های پلمپ دفاترازطریق سامانه انجام میپذیرد،لذادارای مهلت زمانی میباشد ومتقاضیان
باید توجه داشته باشند که بعد از تایید کارشناس بلافاصله اقدام به واریز مبلغ مورد نظر نمایند تا زمان مقرر از دست
نرود و
درخواست ابطال نشود.
لازم بذکرمیباشدکه شماعزیزان میتوانیدبرای کسب خدمات واطلاعات بیشتروهمچنین دریافت مشاوره رایگان
دراین مورد
(ودیگرامورمرتبط باشرکت ها) با همکاران مادرثبت شرکت ساحل تماس حاصل فرمایید
http://www.tadbirmoshaveran.com/
